ÜNİVERSİTEYİ KAZANANLAR!!! İÇİN ÜNİVERSİTE KAYIT REHBERİ!!!!

öss yerleştirme sonuçlarını bekleyen sayın összede arkadaşlar.Sizler için küçük bir döküman hazırladım.Üniversiteyi kazandıktan sonrası neler yapılacak,neler yapılmalı diye,neler yapılmamalı...

önce herkesin sorduğu şu soruya cevap vereyim..."Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından sağlanan burs, kredi, katkı kredisi ve yurt başvurularını 16-24 Ağustos 2007 tarihleri arasında https://yurtkur.osym.gov.tr internet adresinden yapabilirsiniz."

1)Bu yıl Öss tercih sonuçları postalanmayacak.O yüzden belge gelmesi beklemeyin.Üniversitelere kayıttan önce resimler ile birlikte bütün bilgileriniz gidecektir .Her ihtimale karşı internetten çıktınız yanınızda olsun.

2)Eğer kyk yurtlarından biri çıktı ise internetten başvuru yapacaksınız.(kyk yurtlarını asla tavsiye etmiyorum.küçücük odalarda 8 kişi ve yemek vs kendi paranızla yiyorsunuz.1 aylık yemek masrafı 300 YTL.Paranız yoksa aç kalıyorsunuz. Ve okul başlarında ne kredi gelir ne de burs.Evden ne geldi ise o.) Bu arada krediler ocak 2008 den itibaren yatacak.

3)Her üniversitenin ve bölümün kayıt tarihleri farklı farklıdır.Özellikle İstanbul Üniversitesi Avcılarda yapılıyor.18 yaşından küçük olsanız bile kaydı tek başınıza yapabiliyorsunuz.Veli gerekmiyor.Kayıt için gerekli belgelerin en önemlileri-Lise Diploması- .Üniversitenizin internet adresinden neler gerekiyor diye bakınız.

4)İlk kayıt sırasında Harç Kredisi çıktı ise Bu yıl ne kadar bilmiyorum 2 dönem için kayıt olurken 100 YTL civarı para verip öyle kayıt oluyorsunuz.Genelde harç kredisi çıkar.

5)Kayıt olduktan sonra biryere kaçmayın.İnternetten ve tabana kuvvet burs arayın.eylül demek burs zamanı demek.Ve ilk yıl bulamazsanız 2. sınıfta burs murs vermiyorlar. Ve burs için gideceğiniz zaman yanınızda;5 ikametgah il muh. ,5 baba maaş bodrosu,Anne çalışmıyor belgesi,Anne çalışıyorsa Anne maaş bodrosu,Nufus kayıt Örneği,Kardeş Öğrenci belgesi....Bunları giderken kendi memleketinizde çıkartmasanız sefil kalırsınız...

6)Ders kitabı konusu vs..Okul açılır açılmaz Üst sınıflardan ders notları arayınız.Kısa bir zaman sonra bitecektir notlar.Ve babanızın çift maaşını :) notlara vermeyin.Notlar değişmez...

SORULARINIZI BU BAŞLIĞA YORUM YAZARAK SORABİLİRSİNİZ.Yorum yazarken sallama veya doğru veya gıcıklık olsun diye arkadaşınızın ismini veya alex ,rüştü vs.Yazabilirsiniz.Ama bir isim yazınız...

47 yorum:

Adsız dedi ki...

ya ben şimdi hiç bursa baş vurmadım benim arkadaşım gecen sene tercih yaptıgında öss tercih formununarkasında almak istedigi burslar varmış bizde oyle bişe yoktu biz burları sonra mı yapacagız

. dedi ki...

öss formunun arkasındaki yazı;harç+başbakanlı çıkmasa Kredi için.
Eğer orayı "istiyorum" diye işaretlediysen harç %90 çıkar VE ya başbakanlık bursu yada kredi çıkar.başbakanlık karşılıksız kredi karşılıklı

Adsız dedi ki...

slm su burs işini kimseden tam olarak ogrenemedım bu basbakanlık bursu basarına goremı verılıyo ben yaptm terchımı ama oyle karsılıksız burs alcak kadar ustun basarım yok allah bereket versın =) gerı odemelı nasıl oluyo ya aslında bu bursları ayırıpta ayrıntılı olarak verırsen sevınırım tsk edrım

. dedi ki...

başbakanlık bursu şans işi.Genelde kardeş sayısına,babanın iş durumuna,annenin durumuna bakıyorlar.Yoksa başarı ile direkt alakalı değil.
Geri ödemesi ise;senet imzalıyorsun.Okul bittikten 2 yıl sonra ,beyaz eşya faiz miktarı ile ödüyorsun.İster işe gir ister girme.

Adsız dedi ki...

ya ben şimdi hiç bursa baş vurmadım benim arkadaşım gecen sene tercih yaptıgında öss tercih formununarkasında almak istedigi burslar varmış bizde oyle bişe yoktu biz burları sonra mı yapacagız ben internet yoluyla yaptım tercihlerimi ordada bur öğrenim kredisi yazmıyodu

Adsız dedi ki...

bu bursları kımler verıyo bulmamız ıcın nerede aramamız gerekıyo ...

. dedi ki...

bursları vakıflar aracılığı ile iş adamları veriyor.Hayırsever olanları tabi ki.
İnternetten başvuru yapan arkadaşım.Öyle bir alan olması lazım.Büyük ihtimal ile de işaretlemişsindir..

Adsız dedi ki...

iyi günler peki işaretleyip işaretlemedigimizi nasıl oğrene biliriz başbakanlık katkı vs. internet üzerinden öğrene bilirmiyiz

Adsız dedi ki...

ya ben terk derdım kazanmak bu tercıhler bellı olana kadar vucudumda kırlmadık kemık kalmayacak sıkıntıdan ne yaptığımı bılmıyom allah ıcın bellı olana kadar sakat kalmasam dıyom ya artık verın su sonucları ve okuyalım kardesım...

. dedi ki...

RAMAZAN
ösym aday portalından bak bi istersen.bu sitede linki vardı.Unutulan şifre başlığında

Adsız dedi ki...

hocam oyle birşey yok sizin yanlış olma ihtimaliniz var mı peki bu sene degiştirmiş ola bilirler mi

. dedi ki...

ösym nin sitesine bir gir bak.Şifrenle yaptığın tercihleri belki gösteriyorlardır.
Büyük ihtimalle vardır sende evet istiyorum işaretlemişsindir ;)

Adsız dedi ki...

ben mustafa niğde sınıf ogr. geldi fekat burs konusunda hiçbirşey bilmiyorum ve oss tercih formunda bursla alakalı birşey yok yardım edin lütfen

Adsız dedi ki...

ben hüseyin abant izzet baysal üniversitesi türk dili edebiyatı kazandım ve boluda burs bulabileceğim yerleri yazarmısınız ayrıca üniversiteye kayıt olmak için boluyamı gitmem lazım istanbuldan kayıt yaptıramammı şimdiden teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

yurtlar için başvuruda şifre isteniyor nedir bu şifre yav ben şifre felan almadım ya da nerden alabilrim yardımcı olabilirmisimiz

Adsız dedi ki...

ben niğde üniv. hemşireliği kazandım. üniversitenin sitesine girdim ama hiç bir şey bulamadım.sürekli öğrenci sicil no yada şifre falan istiyor. kayıt için gerekenler her üniv için aynı değilse eğer bana yardımcı olursanız sevinirim.

omkal dedi ki...

iyi günler yaw ben odtü mat öğr. kazandım üniveristenin kendi yurtları var benim artık yurtkur basvurmam gerekirmi yine bide ben bursara dayanarak odtüyü sçtm yardımcı olursanız çok sevinirim

Adsız dedi ki...

2007 ek kontejan kaç kişi ne zaman başvurulcak bilen biri cevap yazarsa çok sevinirim tüm öss öğrencilerine Allah yardımcıları olsun cıdden bu öss çok zor

Adsız dedi ki...

ben kırşehir türkçe öğretmenliğini kazndım.öğretmen lisesi mezunuyum bura da benim 3.tercihimdi ve devletten karşılıksız burs kazndım diye biliyorum.doğrumu düşünüyorum?bir de diğer burs başvurularında bulunmak istiyorum peki böyle bir istekte bulunabilirmiyim?yani başka burs da verirler mi?
klavuzda da diyo ya burs,öğrenim ve katkı kredisi diye bunlar hakkında klavuzdan yeterli bilgiye ulaşamadım.ben bunlara başvurabilirmiyim.burs alana kredi ,kredi alana da burs vermiyorlarmış.bu benim kazndığım burs değil heralde dimi.onların bahsettikleri burs hakkında da bilgi verirseniz sevinirim.ilgileneceğinizi umuyorum. derdimi umarım anlatabilmişimdir.tşkrlr.

Adsız dedi ki...

ya ben samsun kimya öğrt. kazandımda bu benim 3. tercihimdi.öyle bişey varmış ilk 3 tercihinden biri gelirse sana direk burs veriyolarmış bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.teşekkürler.engin babacan

Adsız dedi ki...

ben açıköğretim ingilizce öğretmenlğiğni kazandım.konya da 2 yıl örgün eğitim olacak ama sorunum nerden kayıt yaptıracam??lütfen yardım edin ya...yerleştirme çıktısında aöf merkezlerinin olduğu iller ve eskişehir yazıyor..bilgisini olan yardım etsin lütfeen...

Adsız dedi ki...

açıköğretim ingilizce öğretmenliği (konya)nerden başvuru yapcam burdaki aöf merkezinden olur mu

Adsız dedi ki...

samsun kimya öğretmenliğini kazanan arkadaşım,ben seni bilgilendiriyim.benim bahsettiğim burs milli eğitim bakanlığının verdiği burs.bak klavuzun 157.sayfasında yazıyo benim bahsettiğim burs.yani her önüne gelene vermiyolar...öğretmen liseli olman lazım onun için ve eğitim fakültesi olması lazım.umarım anlatabilmişimdir.zaten klavuzu okursan orda açık bi şekilde yazıyo...

Adsız dedi ki...

slm ben sonuçlara falan baktım vakıf üniversiteleri dahil her yer dolmuş ek kontejablar da onların boşalması gibi bi ihtimal var mı yoksa oralar da açık olmaz mı

Adsız dedi ki...

slm ben ösym en küçük puanlarına flaan baktım da her yer full dolu acaba onlarda herhangi bir açık olur mu vakıf üniversiteleri bile dolu cevap verirseniz sevinirim

Adsız dedi ki...

selam ben eray urfada oturuyorum ege üniv. kayıt yaptırmayı düşünüyorum .acaba izmire mi gitmem lasım burdan da yapılıyo mu?
bilen varsa lütfen yardımcı olsun .tşkr edrim

Adsız dedi ki...

hakan ark. full zaten dolu demek kontenjanlara gelince daha üniv kayıtlar yapılmadı onlar yapıldıktan sonra belli olacak tşk.

Adsız dedi ki...

ya ben üni.kayıt olacam ya internetten baktım nelerin gitmesi gerektiğini fakat katkı payının ödendiğine dair makbuz diyo o ne hocam yaaa kafayı yiyecem ya ya ne lanet bişeymiş şu üniversite yaa.neolur bana yardımcı olun hocammmm

Adsız dedi ki...

bende üsteki arkadaşa katılırum ya hocam...katkı payı makbuzu filan bunları nezman yatırcaz ünv.teden bize dosya seklınde postalanmıcakmı nelerın kayıt ıcın gereklı oldugu,harcların enzman yatırılacagı??

Adsız dedi ki...

benim derdim şu valla üniversite kimlik kartında başvuru sırasında çekilen iğrenç fotolar mı kullanılacak??????????

Adsız dedi ki...

ben nalan istemediğim yer çıktı ben ek tercih yapcam yardim edecek kimsem yok özel yetenek sınavı ne zanam ben çalışıyorum dünyadan haberim yok

Adsız dedi ki...

erciyes matematik bölümünü kazandım burslar hakkında bir bilgim yook sizce ne yapmalıyım yardımcı olr musunuz

Adsız dedi ki...

tıbbı ve aromatik bitkiler hakkında bilgi alabilir miyiz üniverstebitirdikten sonra ne olur

Adsız dedi ki...

arkadaşım ben kocaeli izmit meslek yüksek okulunu kazandım 2 senelik olarakdirek geçişden..

ve nasıl ne yapcam hiç bişi bilmiom kayıt için bi yardım ederseniz... !!

. dedi ki...

""""bende üsteki arkadaşa katılırum ya hocam...katkı payı makbuzu filan bunları nezman yatırcaz ünv.teden bize dosya seklınde postalanmıcakmı nelerın kayıt ıcın gereklı oldugu,harcların enzman yatırılacagı??"""

evet kayıt olurken bankalar kuruluyor.Bankaya yatırıyorsunuz orada,sonra makbuzu alıp , görevlilerin tarifi ile çok kolay kayıt olacaksınız...

Adsız dedi ki...

slm iyi gunler,yurtlara kayıtlarda istenen belgeler nelerdir?sabıka kaydı we saglık raporu isteniyor mu?ayrıca uniwersitelere kayıt icin tarih herkese ewine postalancak mı?belirtilen 4-10eylul arası herhangi bi gun gitsem farkrder mi?

Adsız dedi ki...

selam yurtlara yerleştirildiğimizi nerden öğrenicez şimdi 3-7 eylül arası kaıt tarihim var o zamana kadar belli olur mu ben zmirde oturuyorum izmitte kazandım bavullarımı nasıl götürücem yurtlar belli olmazsa biri bunu cevaplayabilir mi lütfen yurtlara yerleştirme ne zaman?

Adsız dedi ki...

YA BEN BİLMİYORUM TERCİH FORMUNDA BURSLA İLGİLİ BİŞEYİ İŞERETLEDİĞİMİ NASIL ÖĞRENCEM ÖSYM SİTESİNDEN BULAMIYORM YARDIMCI OLUNNN LÜTFEN NE ZAMN HARÇALR YATTAÇAK BANKAYA BLOGCU CVP YAZ LÜTFEN

Adsız dedi ki...

slm ben marmara üni ekonometriyi kazandım benimki ikinci öğretim harç paraları nasıl olcak bilen varsa lütfen yardımcı olsun internetin altını üstüne getirdim ama bişey bulamadım hangi tarihler arasında ne kadar yatırcaz??? şimdiden teşekkür ederim ii günler

Adsız dedi ki...

SELAM. ÜNİVERSİTEYE KAYIT İÇİN BANKAYA YATIRACAĞIM HARCI YATIRABİLMEM İÇİN BENDEN ÖĞRENCİ NUMARAI İSTİYOLAR. İSTEMELERİ GÜZELDE BEN DAHA OKULA KAYIT OLMADIM Kİ ÖĞRENCİ NUMARAMDA OLSUN. YOKSA KAZANDIĞIM OKUL KAYIT YAPTIRMADAN ÖNCE BANA NUMARA VERİYORMU?? VERİYORSA BU NUMARAYI NASIL ÖĞRENİCEM. ÜNİVERSİTEDEN BANA POSTA İLE YOLLAYACAKLARMI? LÜTFEN BU NUMARAYI NASIL ELDE EDECEĞİMİ BANA SÖYLERMİSİNİZ. KAFAYI SIYIRMAK ÜZEREYİM. HİÇ BİRŞEY YOLUNDA GİTMİYOR.

Adsız dedi ki...

slm arkadaslar ben kırıkkale uni end muh gırdım harc parası ve unvnın kayıt gununu bulamadım bana yardımcı olursanız sewınırım.....

Adsız dedi ki...

okul ilk başladıında burs veren kuruluşlar olurmu.
burs nezaman çıkar

Adsız dedi ki...

İyi Günler öncelikle böyle bir hizmet verdiğiniz için size teşekkür ediyorum.Benim sorum şu İstanbul Üniversitesi Türk Dili Edebiyatı Bölümünü kazandım ÖSS Başarı sıram
Söz2 2598.Bu başarı sıramla Tarih bölümüne yerleşebilseydim,Tübitak aylık 400 milyon karşılıksız burs vereceğini bildiren bir kağıt yollamıştı.Ancak Ben Türkçe-Matematik çıkışlı öğrencisi olduğumdan alan dışına girdiği için bu burstan yararlanamadım.Bu başarı sıramla İstanbulda bana karşılıksız burs verebilecek özel kurumlar var mıdır?Hangileridir?Yardımcı olursanız sevinirim.Şimdiden teşekkürler.

Adsız dedi ki...

ben abant izzet baysal psikoloji kazandım.tercih formuna burs yurt ve kredi için hiç bişey işaretlemedim. ama daha soora yurtkur a başvurdum. acaba geçerli olurmu..burs çıkabilirmi. yardım edinnnnnnnn

Adsız dedi ki...

MERHABA BEN PAMUKKALE FELSEFE KAZANDIM.ACEMİ OLDUGUMDAN DOLAYI SU BURS ISINDEN BISEY ANLAMIYORUM.DEMISSINKI INTERNETTEN YA DA GITTIGIN YERDE BURS ARA.NASIL YAPICAM BUNU BEN YA?

Adsız dedi ki...

YARDIMMMMMMMMMMMM

mrb ben dulupımnar ünisini organk tarım bölümünü kazandm
kayt için gerkli harç parasını yatracağımz banka öğrenci numarasını istiyo ama kayt olmadan öğrenci nımaramı bilememki bu numarayı nerden öğrenebilirm bu konuda yardmlarınızı bekliyorum

Adsız dedi ki...

arkadaşlar harç yatırmak için bankadan öğrenci numarası istiyolar demişsiniz o öğrenci numarası tc kimlik numaranazın ilk 10 hanesidir bilginize.bir de ilk kayıt yaptıracaklar kayıt gününden bir iki gün önce harcı yatırsınlar kayıt günü kargaşasında bankayla uğraşmasınlar.Banka nın verdiği dekont katkı payının yatırıldığına dair belgedir işte.herkese kolay gelsin iyi günler