ÜNİVERSİTEYE KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER?

Üniversiteye Kayıt İçin Gereken Belgeler Nelerdir?






1 ) Adayın ÖSYS Sonuç Belgesi



2 ) Adayın mezun olduğu okuldan aldığı diplomanın aslı ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi (Başarı belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz.) Aday 0,8 katsayısından veya ek puandan yararlanarak ya da sınavsız geçişle yerleştirilmiş ancak alan/kol/bölümü diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alan/kol/bölümden mezun olduğunu gösterir resmi belge (Mesleki ve teknik eğitim merkezi "METEM" mesleki ve teknik ortaöğretim programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)



3 ) Nüfus cüzdanının onaylı örneği.



4 ) İkametgâhı ile ilgili beyanı.



5 ) 1982 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek adaylar için askerlik şubelerinden alınacak Askerlik Durum Belgesi (1983-1984-1985 ve daha sonraki yıllarda doğmuş erkek adaylardan bu belge istenmeyecektir.)



6 ) 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, başı açık, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.)



7 ) Katkı payının ödenmesi ile ilgili belge



8 ) Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgeler



Yükseköğretim öğrencileri, kılık kıyafet ile ilgili olarak yüksek yargı organları tarafından verilmiş kararlarla oluşmuş bulunan hukuki mevzuata uymak zorundadırlar.

Adayların askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi konusunda ayrıntılı bilgi için de üniversite rektörlüklerine veya Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.

Anadolu Üniversitesi Merkezi Açıköğretim Programlarını kazanan adayların, kayıt işlemleri ve kayıt tarihi için Anadolu Üniversitesi Rektörlüğüne başvurmaları gerekmektedir.

Kazanan adayları gösteren fotoğraflı sınav sonuç listeleri adayların yerleştirildikleri yükseköğretim programlarının bağlı olduğu üniversite rektörlüklerine gönderilecektir.



etiketler:üniversiteye kayıt,kayıt için ne gerekir,kayıt belgeleri,kayıt bilgileri,nasıl kayıt olurum

15 yorum:

Adsız dedi ki...

ben lise diplomami kaybettim.. diploma olmadan universite kaydi malum yaptıramam.. ne yapmam gerekiyo??

Adsız dedi ki...

hangi okuldan mezun olduysan o okuldan mezun olduğuna dair müdür veya müdür yardımcısından yazılı bi belge ile olur sanırım

Adsız dedi ki...

ya arkadaşlar birde katkı payını bankaya ne zaman yatıracaz ilk kayıttan sonramı

Adsız dedi ki...

kardeş okuldan tekrar alabiliosun bende kaybettim.tekrar aldım. ama okl bu konuda biraz katı..
para isdiolar hemde öle böle deil..

Adsız dedi ki...

arkadaslar ayın 27 sinden ıtıbaren akbank subelerıne yatıracagız zaten bodro kayıt icin gerekli

Adsız dedi ki...

öss öğrenci no'yu nasıl öğrenebiliriz

Adsız dedi ki...

kardeş ösym öğğreci no'su ne işe yarıyor

Adsız dedi ki...

lise diplomasını kaybeden arkadaş ya tekrar liseden parayla diplomanı alabilirsin okuldan tekrar çıkarırlar

Adsız dedi ki...

mrh arkdşlr hayraboluda yaşayan yada orayı gören var mı orayı kazandım çok merak ediyorum nasıl bir yer acaba

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ben bu sene yerleştim ama hiç birzşey bilmiyorum kayıt için gereken belgeler ve kayıt olurken nelerz gerekiyo nasıl yapacam bi yandımcı olsanız

Adsız dedi ki...

biz bu anlattıklarınızdan hiçbirşey anlamadık .... bizi daha detaylı bir biçimde aydınlayırmısınız yoksa üniversiteye girmekten vazgeçeçeğiz.

Adsız dedi ki...

ya öss sonuc belgesi gönderilmedi ama

Adsız dedi ki...

ya mrb arkadaşlar benim size bi kaç tanesorum var ben okula kayıt olmam için tam olarak hangi belgelere ihtiyacım var öğrendim sayılır okulun sitesinde yazmıo bunlar ve öss kazandı belgesine ihtiyaç varmış fakat bana bu gelmedi ve benim doğal olarakda herkesin kayıtları p.tesi başlıo ama o kağıt gelmeden kayıt yaptıramam ve bi sitede bu sene bu kağıdın gelmiyeceğini yazmışlar kafam karıştı bu gelmeden kayıt yaptırmıoruz hemde bunu kaldırıolar anlamadım hiçbişi yadımcı olursanız sevinirim

Adsız dedi ki...

o belgeyi üniversiteye kayıt yapmak için gittiğinde ordan verecekler.

ya arkadaşlar yurt kaydı için hangi belgeler gerekiyo?

Adsız dedi ki...

kayıt için üniversiteye gittiğinde ordan vercekler bu belgeyi.

ya arkadaşlar yurt için hangi belgeler gerekiyo?